Czy w obecnym świecie biznesu to zdanie ciągle ma sens? Czy w sytuacji, kiedy z dnia na dzień zmieniają się reguły biznesu, a wczorajsze podstawy funkcjonowania wielu branż dzisiaj stają się nieaktualne, mamy możliwość dokonywania precyzyjnych pomiarów retro i prospektywnych, które upewnią nas co do zasadności dokonywanych decyzji?
Sir Winston Churchill
Zajmuję się pomiarem dokonań organizacji od kilkunastu lat. Miałem okazję obserwować i doświadczać jak zmieniała się perspektywa i metody pomiaru zdarzeń gospodarczych w rachunkowości, zarządzaniu procesami gospodarczymi i zarządzaniu strategią „w pogoni” za zmieniającym się i coraz mniej przewidywalnym otoczeniem gospodarczym. Z jednej strony coraz większa złożoność warunków otoczenia ciągle zwiększa liczbę parametrów, w oparciu o które podejmujemy decyzje. Z drugiej strony niepewność, nieustanna zmienność zjawisk i mechanizmów zewnętrznych każe nam upraszczać rzeczywistość i szybko podejmować decyzje, aby wykorzystywać pojawiające się szanse. Jest oczywiście jeszcze jeden istotny aspekt pomiaru – motywacja ludzi tworzących organizację. Wyznaczając sobie konkretne mierzalne cele i następnie monitorując ich wykonanie (tutaj znowu pomiar) mobilizujemy się do działania, dokonywania zmian niezbędnych dla realizacji swoich celów i planów oraz osiągnięcia sukcesu.
Jak te wszystkie wyzwania przełożyć na wewnętrznie spójny system realnie wspomagający obecnych menedżerów w podejmowaniu decyzji? Mierzymy się z tym w każdym naszym projekcie na etapie operacjonalizacji i monitorowania strategii dostosowując mierniki do rzeczywistości biznesowej firmy i jej celów strategicznych.
Lider praktyki IMPACT based strategy