szkolenia

PROFIT based Product Management

Szkolenie oparte o fascynującą historię człowieka, który odmienił zarządzanie produktami w firmie.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Zapraszamy dyrektorów i menedżerów (właścicieli) produktu, dyrektorów sprzedaży i marketingu oraz wszystkich, którzy uczestniczą w kreowaniu nowych produktów, zarządzaniu ofertą oraz skutecznym wdrażaniu na rynek.

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom sprawdzonych, dobrych praktyk w zarządzaniu produktem zorientowanym na zysk, opartym o autorską metodykę PROFIT based Product Management, wypracowaną na bazie wieloletnich doświadczeń ekspertów firmy StratEX.

W trakcie 2-dniowego szkolenia uczestnicy wezmą udział w symulacjach zarządzania produktami, opartych na realnych case’ach i prześledzą trafność podejmowanych decyzji biznesowych. Całość dopełni omówienie zagadnień zarządzania portfelem produktów oraz wskazanie efektywnych procesów, organizacji i narzędzi zarządzania produktami.

Adresaci szkolenia

  • Dyrektorzy i Menadżerowie Produktu, Kategorii Produktowej / Grupy Asortymentowej,
  • Dyrektorzy i Menadżerowie Sprzedaży,
  • Dyrektorzy i Menadżerowie Marketingu.

Forma szkolenia

  • szkolenie otwarte z elementami warsztatu. Ponad 80% czasu szkolenia to realne case’y oparte na doświadczeniach prowadzących, symulacje i praktyczne narzędzia,
  • mała grupa szkoleniowa (maksymalnie 12 sób),
  • 2 trenerów prowadzących – ekspertów biznesowych StratEX,
  • czas na wymianę doświadczeń i networking.

ZAKRES MERYTORYCZNY

  • 01

    Rola i miejsce strategii produktu w modelu biznesowym i strategii firmy.

  • 02

    Metody analizy potencjału rynku do rozwoju zyskownych produktów.

  • 03

    Tworzenie i egzekucja strategii produktu.

  • 04

    Zarządzanie portfelem produktów zorientowane na zysk.

  • 05

    Efektywne procesy, organizacja i narzędzia zarządzania produktami.

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM

DZIEŃ 1

1. Zarządzanie produktami w modelu biznesowym i strategii firmy

  • Strategia firmy
  • Model biznesowy
  • Miejsce i rola produktu w strategii firmy (macierz ADL)
  • P&L dla portfela produktów (kategorii produktowych)

2. Analiza potencjału rynku do rozwoju produktów

  • Zarządzanie informacją o rynku i uczestnikach
  • Analiza skali i dynamiki potencjałów rynkowych
  • Analiza natężenia konkurencji
  • Analiza atrakcyjności ogniwa w łańcuchu wartości
  • Analiza trendów

3. Strategia produktowa jako główny obszar maksymalizacji zysku

  • Segment klientów
  • Propozycja wartości | Portfel produktów | Road mapa produktowa
  • Kanały dystrybucji
  • Pozycjonowanie cenowe
  • Kanały komunikacji
  • Model finansowy | Ocena ekonomicznofinansowa (NPV, IRR, ROI) i analiza wrażliwości

DZIEŃ 2

1. Efektywne zarządzanie ofertą | portfelem produktów

  • Cykl życia produktu oraz zastosowanie metod portfelowych
  • Rentowność portfela produktów (kryteriafinansowe i niefinansowe)
  • Sprawny listing / delisting produktów
  • Konsolidacja oferty

2. Efektywne procesy, organizacja i narzędzia zarządzania produktami

  • Zakres uprawnień i organizacja Product Managementu w firmach
  • Efektywne procesy w obszarze zarządzania produktami
  • Rozszerzanie oferty produktowej o produkty nabywane (sourcing)
  • Organizacja zarządzania ofertą

rejestracja

najblizszy termin

Aktualnie brak nowych terminów  

wybierz termin

Seminarium przeprowadzamy
również w formule zamkniętej.
Zainteresowanych prosimy
o kontakt w sprawie jego wyceny.

Miejsce seminarium

Poznań

Czas trwania seminarium

2 dni

Prowadzący

Łukasz Kononowicz

Lider praktyki IMPACT based strategy

Więcej o trenerach znajdziesz w zakładce ZESPÓŁ

Oferty specjalne

15% zniżki zniżki

dla pierwszych 5 zapisanych osób

 

15% zniżki

dla każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji.

koszt uczestnictwa

2900 PLN + 23% VAT

cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe.

Zapisz się

NASZE USŁUGI

01

Weryfikujemy portfolio, definiujemy kule u nogi i odkrywamy wschodzące gwiazdy. Pomagamy zarządzać portfelem produktów tak, by płynnie przynosił maksymalne zyski. Śledzimy trendy i poszukujemy rynków z największym potencjałem marży.

CZYTAJ WIĘCEJ
02

Analizujemy przeszłość, badamy teraźniejszość, projektujemy przyszłość. Pomagamy firmom wdrażać zmiany i stawiać realne cele skoncentrowane na zyskach. Wspieramy procesy przekładania celów strategicznych na poziom konkretnych działań.

CZYTAJ WIĘCEJ